בשנה נהרגים בכבישים כ 600 איש!!! אני לא רוצה להיכנס למספר הפצועים ובטח לא להפסד הרכוש – אחרי הכול לדעתי חיי אדם שווים יותר מכל רכוש. לפני כמה שנים המשטרה יצאה במבצע של "כבישים אדומים" כדי להלחם בנושא כך לטענת המשטרה. כדי שהמשטרה תצא במבצע היא צריכה לדעת מהם הכבישים האדומים – כבישים בהם יש יותר תאונות קשות ויותר הרוגים. אני רוצה להבין את צורת החשיבה של האנשים שמנסים להאשים את הנהג הישראלי. האם לדעתם הנהג הישראלי ללא ידעתו (ואולי בידיעתו) כשאר הוא נוסע בכביש אדום הוא מתחיל להתנהג בצורה הידועה של הנהג הישראלי – כלומר לנהוג גרוע ולא לפי החוק. כאשר אותו נהג ישראלי נוסע בכבישים אחרים הוא נוהג בסדר ולכן בכבישים האדומים יש יותר תאונות. אחרי הכול איזו סיבה אחרת יש לכך שבכבישים האדומים יש יותר תאונות והרוגים? האם יכול להיות שהכבישים האלו פשוט בנויים הצורה לא נכונה לנהיגה? האם יכול להיות שהתשתית שם גורמת לתאונות? האם הרשויות מחפשות את האשם שוב מתחת למנורת הרחוב של הכביש האדום?
שלא תבינו אותי לא נכון אני לא חושב שהנהג הישראלי הוא מהנהגים הטובים שיש. תמיד אפשר להאשים את הנהג בכל תאונה אחרי הכל אם הוא לא היה נוהג הוא לא יכול להיות מעורב בתאונה – קשה להיות מעורב בתאונת דרכים אם אתה לא על הכביש. אומרים שטייסי חיל האוויר שלנו הם מהטובים בעולם, זה לא אומר ששולחים אותם להלחם עם ציוד מיושן – יש לנו את המטוסים מהטובים שניתן למצוא. באותה צורה כאשר נהג ישראלי (טוב או לא) נוהג בכבישים לא בטיחותיים ולא סלחנים גם הוא טועה לפעמים וזה יכול להיות אני, אתם ואולי ההורים שלכם. אנחנו (הנהגים) אחרי הכל בני אדם ואנחנו טועים לפעמים השאלה עד כמה הכביש גורם לנו לטעות ועד כמה הוא סולח לנו על הטעיות שלו.
בכבישים בהם הוכנסה הפרדה בין הנתבים לכיוונים נסיעה שונים אין יותר תאונות חזיתיות (שהן מהקשות ביותר). זה לא אומר שהנהג בכבישים אלו הוא טוב יותר זה אומר שהכביש בטוח יותר. כמה תאונות קשות וחיי אדם ההפרדה הזאת הצילה? נכון שלהשקיע בתשתית הכבישים זה לא עסק זול כל וכלל, אבל לדעתי חיי אדם שווים הרבה יותר. כמו שכבר אמרתי חיי האדם האלו יכולים להיות שלי ושלכם
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה